top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תאורן יהי-שלום רב חילוני

להתחתן בלי הרבנות מצווה גדולה! כך תעשו את זה נכון

עודכן: 8 באפר׳ 2022


חתונה בלי הרבנות זו דרך נפלאה להתחתן בישראל. כן כן - להתחתן בלי הרבנות!



אני ממליץ על טקס חתונה חילוני ותופתעו – אבל יש לו מעמד משפטי. והנה ההסבר:

הרבנות הראשית לישראל הביאה את עם ישראל למצב די מוזר – בכל תולדותינו לא היה ממסד ריכוזי אחד שתבע מונופול על פעולה תרבותית /רוחנית / דתית (חוץ מהפולחן בבית המקדש השני – וגם זה נתון לפירוש היסטורי). המצב שבו יש ממסד (בדומה למעמדה של


הכנסייה הקתולית) הוא כאמור חריג בתולדות ישראל אבל גם חריג בעולם המערבי, שכן הוא מושתת על הלכה שהפסיקה ללכת, ובמסגרתה למשל האשה היא קניין של בעלה ("האשה נקנית.." כך נפתחת מסכת קידושין).

כתוצאה מכך קבעו בתי המשפט הישראליים מעמד חלופי – ידועים בציבור , שתזדקקו לזכוכית מגדלת ממש טובה כדי למצוא הבדלים בין ידועים בציבור ובין נשואים. גם אני חי כנשוי לכל דבר ובתעודת הזהות שלי לא מופיע נשוי. אני רואה בכך בעיה פוליטית של המדינה ולא בעיה בתרבותי.

אז אין שום בעיה להיות ידועים בציבור ! בכל תחום שתבחרו אין כל בעיה, ולמעשה מעולם לא נשאלתי האם אני נשוי לאשתי. הרי ברור לכל שאני נשוי לה. אבל לא נרשמנו במשרד הפנים. הנישואין זה שלי, בתרבותי שלי, לא של המדינה!

ומה עם הילדים של ידועים בציבור?

אין שום סיבה לשום בעיה בפועל. פשוט אין.

זה לוקח דקה וחצי לרשום את הילדים – כבר בבית החולים על שם האב -בהסכמת האם. ותחשבו על זה – כל ילוד לאשה נשואה נרשם אוטומטית כבן לאב הרשום... ( אבא שלי ע"ה היה אומר תמיד שאמא זו עובדה ואבא זה אמונה..).

איפה הבעיה בידועים בציבור? במקרים בהם מתעורר ספק האם בני הזוג אכן ידועים בציבור (במקרה של אנשים מבוגרים למשל.. ) .. אבל – טקס חתונה חילוני שנעשה קבל עם ועדה למעשה מבטל את הספקות ומכריז שאתם לפי תרבותכם נשואים, ומבחינה משפטית מי יוכל לטעון שאינכם ידועים בציבור?

מי עוד אינו מוכר ברבנות הראשית?

רוב רובם של היהודים בעולם היהודי למעשה אינם מוכרים ברבנות הישראלית (שלאחרונה החלה גם להדיר ציוניים לאומיים מאחר ורבנים חרדים השתלטו עליה). אני גאה להיות עם הרוב השפוי שלא מוכן לשעבד את הערכים הבסיסיים שלי, למען הקיבעון והקנאות. אני מכבד את המור


שת שלי כאשר אני עושה חתונה חילונית!

אז רבותיי וגם גבירותיי – להתחתן בלי הרבנות! נישואים בלי רבנות זה צו השעה לכל מי שמורשתו וערכיו לנגד עיניו, וחתונה חילונית זה הפתרון הראוי ביותר בנסיבות הללו. בלי קפריסין ובלי הוצאות מיותרות אחרות.

שיהיה בשעה טובה!

מוזמנים להיכנס לאתר "טקס חתונה חילוני" לכל שאלה.. וכן - מוזמנים לקרא מאמרים נוספים בבלוג של "טקס חתונה חילוני".

פנו אליי בכל שאלה:


אורן יהי-שלום רב חילוני 054-3156150



אורן יהי-שלום, רב חילוני, מנחה טקסי חתונה ומרצה בתחומי תרבות ישראל:

משנת 1998 עד 2015 הקמתי וניהלתי את עמותת "חינוך ישראלי". בשנת 2006 הוסמכתי כ"רב חילוני". סיימתי MAבהצטיינות באוניברסיטת בר אילן ודוקטורט (PHD) בפילוסופיה של החינוך – חוקר את החינוך החילוני בישראל, וכותב ספרים בתחום. בשנת 2017 הקמתי את בית המדרש החילוני שיחה בגליל – שם תוכלו למצוא שלל הרצאות ומפגשי לימוד בנושא תרבות ישראל, פילוסופיה יהודית ועוד. בימים אלה שותף להקמת מכון "הגות" - לחקר חינוך יהודי חילוני.


72 צפיות0 תגובות
bottom of page