top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תאורן יהי-שלום רב חילוני

איך בונים טקס חתונה חילוני?


כיצד בונים טקס חתונה חילוני?

טקס חתונה חילוני מבוסס על כמה עקרונות פשוטים:

1 - אתם הריבון , כלומר טקס החתונה הוא שלכם.

2 – כל טקס הוא תוצר של דיאלוג בתוך תרבות (מערכת סמלים) מסוימת. אחת או יותר.

3 – הטקס מבטא את הערכים שלנו – למשל אהבתנו, מחויבותנו ההדדית ואמונתנו בשוויון ערך האדם

4 – טקס טוב מביא בחשבון שיקולים מקצועיים (אסתטיקה) הרלוונטיים לכם ולקהל הייחודי שלכם

טקס חתונה חילוני פירושו שאתם הריבון. אבל מה זה אומר?

חילוניים הם זרם יהודי רחב שבאופן כללי מכוון את עיקר אמונתו אל האדם – כיצור בעל תבונה ולפיכך בעל חירות לבחור ולעצב לעצמו את חייו. מכאן גם נובע יחס שוויוני לערכו של האדם. משום שלכל אדם יש את הפוטנציאל הזה באשר הוא אדם (אשה ואיש! יחדיו נכתב עליהם בבראשית "ויקרא שמם אדם").

אבל זה כמובן לא מספיק, משום שאף אחד לא חי לבדו, או נוחת מהירח פתאום.. ולכן:

טקס חתונה חילוני פירושו דיאלוג חופשי בתוך התרבות שלכם

כל אדם נולד לתוך תרבות מסויימת דרכה הוא מכיר את העולם! לפיכך התרבות של כל אדם איננה אופציה, היא נתון אנושי. כמובן שיכול להיות לאדם יותר מתרבות אחת (ישראלי ורוסי למשל). דרך התרבות אנחנו שופטים את העולם (ערכים) וגם חוגגים אותו – שירה, לבוש ושאר הסמלים. לכן – כדי לנהל טקס חתונה חילוני משמעותי ראוי לקיים איזה דיאלוג, כלומר ללמוד את הסמלים שהתפתחות סביב חתונות - חופה, קידושין, אירוסין, שבע ברכות, שבירת כוס ועוד .. ההכנה הזו לטקס מאפשרת גם עיצוב טוב של הטקס וגם חוויה טובה יותר של הטקס בסופו של דבר. (בניגוד לחתונה הלכתית שעל פי רוב "נוחתת" על בני הזוג באופן שכמעט לא מאפשר יצירה ייחודית).

טקס חתונה חילוני מבטא את הערכים שלנו – זה עקרון משמעותי בתהליך עיצוב טקס החתונה:

רבים מהזוגות המתחתנים עומדים מול דילמה מוכרת – מכבדים את המסורת היהודית, אבל גם את הערכים המודרניים דמוקרטיים של זמננו. בתהליך הכנה מסודר לטקס חתונה – תגלו שאין כל סתירה בין השניים – אלא אם הפכתם את רוח המסורת להלכה נוקשה ומקובעת. (זו האופציה האורתודוכסית למעשה). לפיכך בחתונה חילונית לא נרכוש אשה למשל. הקידושין יהיו הדדיים ולא מעשה קניין. וכך הלאה – הכל תלוי בכם!

תהליך בניית טקס חתונה טוב מחייב תהליך מקצועי. את הריקודים בחתונה לא זוכרים..

רב חילוני זו האופציה שאני כמובן ממליץ עליה (בשל השילוב של ידע נרחב, הכשרה מקצועית לטקסים וכמובן ניסיון בעריכת טקסים) אבל גם עורך טקסים איכותי עשוי להצליח – והעיקר שיהיה תהליך ליווי שמביא בחשבון את הסעיפים הקודמים. זכרו שחתונה חילונית היא שלכם, וחשוב לדעת שאחרי כמה שנים איש לא יזכור את האוכל או את הריקודים בחתונה, אלא בעיקר את הרגעים הייחודיים והסמליים הללו, של הטקס.

שיהיה בשעה טובה!

מוזמנים לאתר "טקס חתונה חילוני".

מוזמנים לקרא פוסט נוסף על "היערכות לטקס חתונה חילוני".

לכל שאלות ותהיות. עומד לרשותכם.

הרב אורן יהי-שלום 054-3156150 . רב חילוני.



ומעט פרטים עליי... אורן יהי-שלום, רב חילוני, מנחה טקסי חתונה ומרצה בתחומי תרבות ישראל:

משנת 1998 עד 2015 הקמתי וניהלתי את עמותת "חינוך ישראלי". בשנת 2006 הוסמכתי כ"רב חילוני". סיימתי MAבהצטיינות באוניברסיטת בר אילן ודוקטורט (PHD) בפילוסופיה של החינוך – חוקר את החינוך החילוני בישראל, וכותב ספרים בתחום. בשנת 2017 הקמתי את בית המדרש החילוני שיחה בגליל – שם תוכלו למצוא שלל הרצאות ומפגשי לימוד בנושא תרבות ישראל, פילוסופיה יהודית ועוד. בימים אלה שותף להקמת מכון "הגות" - לחקר חינוך יהודי חילוני.


305 צפיות0 תגובות
bottom of page